Blik 55 + 54; ‘Blik’richting

Merken dat je ergens goed in wordt, is plezierig. Zels als het om een weinig beoefende en begeerde vaardigheid gaat als ‘omgaan met blik’. Ik moest destijds (voor blik 100) iets overwinnen om met blik aan de slag te gaan. Ik ben niet zo van het metaal. Geef mij maar papier, stof, of desnoods hout. Maar ik begin van het materiaal te houden. Bij het uitsnijden van de cijfers heb ik gemerkt dat het heel goed werkt om de vorm eerst aan te geven met het afbreekmesje, zonder hard te drukken. De schaar volgt dan het spoor van het mes, en het is niet moeilijk om dan zelfs ronde vormen uit te knippen. De cijfers zijn goed gelukt. Toch?

Het volgende blik heb ik al gevonden. Het is een bierblikje, met letters en versiering in reliëf. Ik ga proberen dat reliëf met potlood op een nieuw etiket over te brengen.

Over focus: het is wonderlijk om te merken dat een blikrichting (!) zoveel oplevert. Mijn ervaring is dat focus je ogen richt op mogelijkheden waar je anders met open ogen langs heen gewandeld zou zijn.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik blog over levenskunst en creativiteit.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Een reactie op Blik 55 + 54; ‘Blik’richting

  1. jolente zegt:

    Mooie focus-uitspraak, mam!!

Reacties zijn gesloten.