Doelloos ronddwalen – Exploration #59

Ik ben toe aan de laatste van de opdrachten die Keri Smith bedacht heeft voor het boek How to be an Explorer of the World.

De laatste ‘Exploration’ heeft als doel om doelloos te dwalen. Ik ga regelmatig zomaar een eind lopen, rechts af, links af, net wat er in me opkomt. Heerlijk, zolang ik maar genoeg houvast heb om niet echt te verdwalen…
Ik heb als invulling van deze opdracht daarom een andere manier van ronddwalen gekozen. Een manier waarbij ik binnen kon blijven. Ik kon er zelfs bij zitten. Ik pakte mijn map met materiaal waar ik nog wel eens iets mee dacht te kunnen. Ik kwam een paar prachtige foto’s tegen. Daar wilde ik iets mee doen. Ik sneed de foto’s in repen, en heb een hele tijd zitten prutsen. Daarmee voldeed ik zeker aan een door Keri Smith genoemd criterium: Als je begint te denken dat je je tijd aan het verspillen bent, doe je het goed.  En het door Keri beloofde effect deed zich ook voor: verlies alle idee van tijd en plaats. Heerlijk. En dit had ik uiteindelijk.

Een afbeelding waarbij je ook alle idee van tijd en plaats verliest: winter en zomer ineen.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik blog over levenskunst en creativiteit.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.