Niet meer (maar minder)/weer/meer? – Exploration #51

Kari Smith heeft me er met haar Exploration 51 (destijds overgeslagen) toe aangezet om op een originele manier te kijken naar mijn bezigheden.
Ik heb de activiteiten van een week op een rijtje gezet, en mezelf de vragen gesteld die me pas werden aangereikt in een artikel over tijdbeheer. De opzet is na te gaan of je op het goede spoor zit met de dingen die je doet.

  1. Zijn er dingen bij die je nooit meer zou willen doen, of in ieder geval minder?
  2. Wat wil je weer doen in komende weken?
  3. En wat wil je juist meer doen?

Mij is opgevallen dat ik een grote meerderheid van mijn agendapunten graag terug zie, in ongeveer dezelfde omvang.
Twee dingen wil ik graag wat minder doen, en daarbij ging het om mijn (betaalde) werk, waar ik in die week wel heel veel uren in gestopt had.lege agendaDe andere taak betrof iets waar ik niet onderuit kon (als ik geen spelbreker wilde zijn). Zo’n ogenschijnlijk klein klusje dat toch best veel tijd bleek te kosten.

En dan was er in die week nog een bezigheid waar ik graag meer tijd aan zou willen besteden: het maken van foto-albums. Ik heb me daar pas vol goede moed op gestort, ondanks een enorme achterstand. En om de moed erin te houden, zal ik vanaf nu geregeld tijd moeten nemen om ermee verder te gaan.

Ik ben blij met de ontdekking dat ik in grote lijnen doe wat ik wil doen. Dat had ik niet verwacht, omdat ik vaak ontevreden ben over de hoeveelheid werk die ik verzet. Goed om mijn leven eens zo positief te benaderen. Ja, ik zou aan meer dingen (vaker) toe willen komen, maar over de dingen die ik wel doe, ben ik dik tevreden!

 

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik blog over levenskunst en creativiteit.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.