Een steekje los – Exploration #56

Keri Smith reikte me een manier in om onderzoek te starten op een ongebruikelijke manier.
Eerst verschillende antwoorden geven op de vragen Wat? Waar? Hoe? En dan willekeurig een antwoord per vraag kiezen en die samenvoegen. Bij mij kwam het uit op het volgende.
– Beschadigde dingen.
– In huis
– Tekenen
Dit is het resultaat.
een-steekje-los
Niet dat dat belangrijk is: juist het proces telt. Kijken en tekenen. Merken wat ik goed kan weergeven en wat niet. Een appel is lastig: glans, bolling, schaduw.
Opeens een gaatje in een laken gezien. Het niet zijn was er eerst nog niet.
Zo bezig zijn maakt me opmerkzaam. Er is afstand. Ik vind het fijn om te merken dat ik tijdens het proces van onderzoeken en tekenen niet samenval met de dingen om me heen. En ook niet met mijn bezigheden, en zelfs niet met mijn gedachten.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik blog over levenskunst en creativiteit.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.