Plaatselijk – Exploration #42

Nee, het is niet toevallig dat een nieuwe blogbijdrage op zich heeft laten wachten. Maar uiteindelijk heeft Keri Smith me zo ver gekregen dat ik uit mijn comfort zone gestapt ben. En dan niet met één been, nee, een paar flinke stappen!
Mensen interviewen op straat – ik vond het eng. Ik heb het wel gedaan.
Ik vroeg voorbijgangers wat ze best zouden kunnen missen op het marktplein. En wat beslist niet? Ze hadden de keuze uit 8 onderdelen:

1 straatlantaarns
2 waterkraan
3 Eibertje (kunstwerk)
4 prullenbakken
5 bomen
6 carillon
7 paddenstoelen (kunstwerk)
8 fontein

Ik vind zelf de paddestoelen geen sieraad, en twee van de zes (!) ondervraagden konden die het beste missen. Beslist onmisbaar bleken de bomen – ook twee keer genoemd. Opvallend vond ik dat iemand zei dat het carillon wel weg mocht, en een ander juist zei dat dat beslist moest blijven.  Ook was er iemand die helemaal niets wilde missen.

IMG_0765 kleinIMG_0768 - klein

Maar een paar mensen wilden weten met welk doel ik de vragen stelde. Dat zou ik ook willen weten, maar het blijkt maar weer dat iedereen anders is.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Plaatselijk – Exploration #42

  1. Sterre Ruitenburg zegt:

    Tsjonge, dat zijn inderdaad een paar flinke stappen uit je ‘comfort zone’. Dapper!

    Ik zou beide kunstwerken eerlijk gezegd best kunnen missen, maar het carillon en de fontein maken dat arriveren op het marktplein voor mij als thuiskomen voelt.

    Liefs van Sterre

Geef een reactie

