Beter kijken – Exploration #41

Geen ‘gevonden gezichten’ wil ik laten zien, maar gevonden ogen. Found faces  zijn wijd verspreid. Bij Google afbeeldingen levert de zoekterm schermen vol voorbeelden op van gezichten die mensen ergens in gezien hebben, en op de foto gezet.gezichtenIk dacht aan de berkenstam waar op de plaats van de afgezaagde zijtakken kattenogen verschenen zijn. Ik besloot ze met zwart en geel krijt duidelijker te maken. En toen ontdekte ik dat ik niet wist hoe een kattenoog er eigenlijk uitziet. Zwart met een geel pupil of andersom? Beide versies uitgeprobeerd, en toen wist ik het nog niet.
IMG_0762

 

 

 

IMG_0763

 

Ook hier had ik Google voor nodig. Logisch natuurlijk: de pupil is zwart, net als bij mijn eigen oog. Beter leren kijken!

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Beter kijken – Exploration #41

  1. Sterre Ruitenburg zegt:

    Goed kijken is inderdaad nog niet zo makkelijk, zelfs – of misschien: juist – niet naar ogen. Succes met beter leren kijken!

    Liefs van Sterre

    P.S. Toch is goed zien niet altijd te verkiezen boven oppervlakkig kijken. Anders zouden er lang niet zoveel gezichten ‘gevonden’ worden!

Geef een reactie

