Travel History – Exploration #30

Voorwerpen die vertellen over plaatsen die ik bezocht heb.

  1.  Meteen moest ik denken aan het afgeronde stukje baksteen dat ik opgeraapt heb bij de watervallen van Coo (België), waar mijn zussen en ik onze ouders mee naar toe genomen hebben, omdat ze nog nooit een waterval gezien hadden.
  2. En ik noem natuurlijk het Dalarnapaardje, dat me terug brengt in Zweden, naar de werkplaats waar de paardjes in allerlei maten gemaakt werden en in allerlei uitvoeringen te koop waren.
  3. En ik heb nog niet zo lang een luciferdoosje, opgeraapt in Parijs, met een afbeelding van het beroemde schilderij van Delacroix, De vrijheid leidt het volk.IMG_9030Het paardje heb ik gekocht, voor een heel klein bedrag: het was beschadigd. De andere souvenirs hebben niets gekost.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Travel History – Exploration #30

  1. Sterre Ruitenburg zegt:

    Grappig dat de voorwerpen die je beschrijft, niet eens per se samenhangen met de plaats waar ze je aan herinneren. Het Dalarnapaardje staat natuurlijk symbool voor Zweden, maar tussen een afgerond stukje baksteen en de watervallen van Coo en een luciferdoosje en Parijs bestaat toch een verband dat een stuk minder zonneklaar is. Tof hoe herinneringen dan toch ontstaan!

    Liefs van Sterre

Geef een reactie

