Blind Observation – Exploration 28

Keri Smith heeft me versteld doen staan. Ik kreeg 5 dingen in mijn broekzak (door iemand anders voor me uitgezocht), en ik herkende maar van 1 van de 5 dingen.

Wat zat er in mijn zak?

  • een hulpmiddel om een voetbal op te pompen (metalen staafje voor in het ventiel)
  • een rucolablaadje
  • een rozenblaadje
  • een spruit van een uitgelopen aardappel
  • een afgebroken lucifer
  1. Het eerste voorwerp herkende ik meteen. Ik zie dat ook heel vaak, want het ligt normaal in de la bij de schaar de ik vrijwel dagelijks gebruik. Vreemde plek vor zo’n zelden gebruikt voorwerp – ja, dat is waar!
  2. Ik dacht wel dat het een blaadje was, maar pas toen ik het uit mijn zak haalde en onder mijn neus hield, wist ik dat het rucola was. Hier voldeed mijn tastzin dus niet.
  3. Voor het rozenblaadje geldt hetzelfde, alleen herkende ik dat pas toen ik het zag. De geur herkende ik niet.
  4. Ik herkende het voorwerp niet, maar wist wel zeker dat het van rubber gemaakt was. Niet dus. Dat je zo op het verkeerde spoor kunt zitten!
  5. En dat geldt ook voor de lucifer: ik meende dat het staafje van plastic gemaakt was…

 

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

