Vervolg boekomslagen

 

Op 24 mei schreef ik over boekomslagen met aan elkaar geknoopte touwtjes. Ik heb inmiddels contact gehad met mensen die bij het tot stand komen van beide boeken betrokken waren.
boekomslagen mei 14

Van Uitgeverij Kosmos kreeg ik het bericht: De ontwerper van het omslag van ‘Houd me vast’ van Sue Johnson heeft zich gebaseerd op het oorspronkelijke Amerikaanse omslag waarop de geknoopte touwtjes voorkomen.
Sue Johnson
En ontwerpbureau ‘b’IJ Babara’ (een medewerkster van dat bedrijf ontwierp het omslag van het boek van Brené Brown) schreef de toevalligheid niet te kunnen verklaren. Een collega van mij heeft het omslag van Brene Brown gemaakt en zij kende het omslag van Sue Johnson niet.

Zoiets hangt in de lucht – in twee continenten? Boeiend!

 

.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Vervolg boekomslagen

  1. Sterre Ruitenburg zegt:

    Inderdaad grappig dat zoiets in twee continenten in de lucht hangt! Het doet me denken aan een filmpje waarin twee topontwerpers een nieuw logo ontwerpen. Eerst zie je hoe ze met de taxi worden opgehaald en naar hun werkplek worden gebracht. Tijdens dat ritje zien ze van alles voorbij komen en dat nemen ze – onbewust! – mee in hun ontwerp. Aan het einde van het filmpje laat de presentator zien dat ze sommige elementen van hun logo klakkeloos hebben overgenomen van wat ze onderweg zagen, ook al dachten de ontwerpers dat ze die zelf hadden bedacht. Misschien is dat hier ook wel aan de hand!

    Liefs van Sterre

Geef een reactie

