Exploration #21

Keri Smith vraagt me mijn favoriete straat te beschrijven. Dat is gewoon mijn eigen straat.

  • Waar koperblazers een aubade brengen voor een jarige buurman.
  • Waar veel bomen staan.
  • Waar je de prachtigste zonsondergangen ziet als je ’s avonds de straat uitkijkt.
  • Waar mensen elkaar groeten.
  • Waar niet alleen autobestuurders, maar ook fietsers en wandelaars langskomen.
  • Waar twee tortelduiven hun vaste lantaarnpaal hebben.
  • Waar het ’s zondags soms drukker is dan door de week, vanwege de kerk aan de overkant.
  • Waar je meteen als het in het voorjaar langer licht wordt, kinderen buiten ziet (en hoort) spelen.
  • Waar mensen op feestdagen de vlag uithangen.
  • Waar buren pakjes voor elkaar aannemen.
  • Waar praatjes gemaakt worden tijdens het tuinieren of het aan de weg zetten van de container.
  • Waar de mensen van de gemeente het probleem van een losse tegel van het trottoir op verzoek meteen komen oplossen.
  • Waar ook dit jaar weer de gierzwaluwen terugkwamen –  op 4 mei dit keer.

gierzwaluwen juni 14
Mijn straat…

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Exploration #21

  1. Sterre Ruitenburg zegt:

    Wauw, ben ik even blij dat ik daar ook woon!😉 Leuk opgeschreven!

    Liefs van Sterre

Geef een reactie

