Exploration #7 vervolg

Keri Smith in How to be an Explorer of the WorldWorld of Color. Collect paint chips from a paint or hardware store. Find colors you respond to in the word. Attempt to match them using the chips.

Dichterlijke namen geeft Histor aan zijn kleuren. Steeds een Nederlandse en een Franse naam. Winterlicht en Lumière d’hiver staan op het lichtste blauw. Lichtval (Éclairage) op het lichtste groen. En het donkerste rood is van de Vuurtoren  (Phare).
De namen heb ik in groepen verdeeld.

  • abstracte begrippen: Herhaling, Eenvoud
  • flora: Lobelia, Kamperfoelie
  • mooie woorden: Lieveheersbeestje, Vermiljoen
  • voorwerpen: Schip, Vuurtoren
  • bijvoeglijke naamwoorden: aaibaar, verguld
  • natuurverschijnselen: Winterlicht, Lichtval

Ik heb alle kleuren van een eigen etiket voorzien: dingen uit mijn omgeving of mijn herinnering met die bewuste kleur.

2013-09-19 13.28.46

 

Omdat blauw mijn lievelingskleur is, was het het eenvoudigst om de blauwen van een etiket te voorzien.

Winterlicht is blauw,
het lieveheersbeestje rood,
kamperfoelie groen.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

