Exploration #6

Keri Smith heeft me er toe aangezet na te gaan waar ik als kind graag mee speelde. Re-create objects from your childhood using found objects of readily availible materials (such as cardboard, glue, string, tape, leaves, wood, or rocks).
naaimachientje

Als kind heb ik veel achter de naaimachine gezeten. Ik heb daarom nu een kleine naaimachine gemaakt. Daarbij heb ik gebruikt: karton van een melkpak, een luciferdoos, een dekseltje, een veer uit een balpen, een stukje van een ijsstokje, en een stukje van de buigzame strip in een documentenmapje. Verder toegevoegd: lijm en pleister. Gereedschap: schaar en stanleymes.

Het spelen met schaalgrootte spreekt me aan. Iets in het klein namaken laat je nadenken over de kern van iets. Wat maakt een naaimachine herkenbaar? Is iets kleins ook meteen speelgoed?

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Exploration #6

  1. Nice, mam! En ook zo zomers, zo’n speelgoed-naaimachientje in het groene gras!

    Liefs van Sterre

  2. Ingrid Slaa zegt:

    Wow, dit ziet er echt heel mooi en creatief uit! Dit smaakt naar meer :)!

  3. theakwant zegt:

    En nu nog een bloemetjesstofje onder de naald! (Ik zie wel dat ik wat achter loop)

Geef een reactie

