Klein meisje in een Spaanse jurk

Ik kwam een klein meisje tegen. Ze was op weg naar school. Een lange genopte rok kwam onder haar winterjas uit.
Ik stopte, en zei: Wat een mooie rok.
Het meisje knoopte haar jas los en liet zien: 
Het is een jurk.
Ik: 
Je lijkt wel een Spaans meisje.
Zij: 
Hij komt ook uit Spanje.
Ik: 
En vandaag heb je hem zomaar naar school aan.
Het meisje: 
Ja, want de juf is jarig.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Klein meisje in een Spaanse jurk

  1. Karlina zegt:

    Wat leuk dat u nog eens langs kwam op mijn weblog. Dus ik heb ook weer even hier gespiekt. U bent druk geweest met tassen zie ik, wat leuk en orgineel bedacht allemaal. Ik ben benieuwd of de trouw bezorger de tas nog heeft ‘gevonden’ en meegenomen…
    Groetjes Karlina

  2. Leuk, mam! Het is bijna een gedicht…

    Liefs van Sterre

  3. Gert Fris zegt:

    Katrien,
    Op mijn zoektocht naar het gebruik van lettervormen in de toegepaste kunst kwam ik jouw naam en webblog tegen. Leuk wat je doet en deelt! Ik heb helaas geen tijd voor zoiets, maar het inspireert wel.
    Ik ga verder zoeken, want ik moet een essay schrijven. Kom nog wel eens digitaal langs.
    Mocht je wat willen zien: http://www.gertfris.nl
    Hou vol!
    Groeten
    Gert

Geef een reactie

