Verleng de tijd

Exploration #2 van Keri Smith (uit:  How to Be an Explorer of the World) raadt me aan twee Random Experience Generation Pills in te nemen, en vervolgens een lange wandeling te maken. Ik maakte een korte, door de achtertuin. Gewapend met een vergrootglas, dat wel. Ik verwonderde me over de krokussen. Het hart van een paarse krokus ziet er heel anders uit dan dat van een gele. En wat zijn de bloembladen van lichtpaarse krokussen prachtig geaderd. En kan het zijn dat ik nooit van mijn leven eerder aan een krokus geroken heb? Krokusgeur bestaat!

krokus
Een waarneming, opgeschreven in mijn dagboek:

Als ik iets te vroeg vertrek, kan ik onderweg nog iets beleven.
Stoppen en een praatje maken.
Forsythia knippen.
Afval oprapen.
Haast maakt van het leven een rechte lijn.
Efficiënt, maar saai.
En minder liefdevol.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

