Keri Smith: How to Be an Explorer of the World

De komende tijd ga ik me bezig houden met de opdrachten in een nieuw boek van Keri Smith. Het boek heet How to Be an explorer of the World.

'How to...'

Keri Smith was degen die me destijds aanzette om 100 toepassingen te vinden voor een blikje. Creatief zijn is vooral anders kijken. De eerste opdracht die ik mezelf nu stel is het lezen van de eerste hoofdstukken van het boek, waarin het onder andere gaat over Documenting and Collecting Methods and Tools. De stijl van Keri Smith spreekt me aan, omdat ze het alledaagse belangrijk maakt, en toch niet gewichtig doet over kunstenaar zijn.

Doordenkend op het onderwerp van mijn vorige blogbijdrage kwam ik op het belang van opruimen. Als er stapeltjes liggen waar je nog wat mee moet, zonder dat je daar een plan voor hebt, belast het je. Rommel zorgt voor chaos in je hoofd, tenminste: bij mij wel. Ik kan rommel niet negeren. Het is alsof mijn innerlijke agenda me er voortdurend aan herinnert dat er nog wat moet gebeuren. Het mooie is dat er rust komt zodra de rommel verwerkt is, en ik weet dat ik er niet meer aan hoef te denken, omdat ik voor een geheugensteuntje heb gezorgd. Die rust in mijn hoofd zorgt ervoor dat ik creatief kan zijn, en verder kom met mijn gedachten, in plaats van alleen in kringetjes rond te draaien.

 

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

