Vonne van der Meer: zomerletteren

In de vakantie het boek Eilandgasten van Vonne van der Meer herlezen. Weer trof me het derde hoofdstuk (blz. 82 – 121 in de trilogie waarin ook De avondboot en Laatste seizoen zijn opgenomen). Een man neemt zijn intrek in het vakantiehuis op Vlieland met het plan een eind aan zijn leven te maken. Zijn vrouw is bijna een jaar geleden overleden. Om zijn kinderen niet met een schuldgevoel op te zadelen, moet zijn dood een ongeluk lijken. Het is belangrijk dat alle sporen die hij nalaat, doen denken aan iemand die weer voor het leven gekozen heeft. Daarom doet hij ‘optimistische boodschappen’, en gaat hij uit eten. Ondanks zijn tegenzin begint hij weer van het leven te proeven. En het smaakt naar meer…

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Vonne van der Meer: zomerletteren

  1. Sterre Ruitenburg zegt:

    Ja, dat vond ik ook het mooiste verhaal.

    Ik vind dat je het volgende knap onder woorden hebt gebracht:
    ‘Ondanks zijn tegenzin begint hij weer van het leven te proeven. En het smaakt naar meer…’

    Liefs van Sterre

  2. Pingback: Ida Gerhardt | Katrien Ruitenburg

Geef een reactie

