Jacobus: zomerbespiegeling

Zomerbespiegeling

23 Want wie de boodschap hoort maar er niets mee doet, is net als iemand die het gezicht waarmee hij is geboren in de spiegel bekijkt: 24 hij ziet zichzelf, maar zodra hij wegloopt is hij vergeten hoe hij eruitzag. 25 Wie zich daarentegen spiegelt in de volmaakte wet die vrijheid brengt, en dat blijft doen, niet als iemand die hoort en vergeet, maar als iemand die ernaar handelt – hem valt geluk ten deel, juist om wat hij doet.
Dat lees ik in Jacobus 1. Ik herken dat: wel voor de spiegel gestaan hebben, maar het beeld niet in me opgenomen hebben. De zomer biedt rust om beter in de spiegel te kijken.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Jacobus: zomerbespiegeling

  1. Sterre Ruitenburg zegt:

    De zomer biedt misschien de rust om beter in de spiegel te kijken, maar elke dag krijgen we opnieuw de kans om ons te spiegelen aan de wet en ernaar te handelen. Laten we dat vooral niet vergeten!

    Liefs van Sterre

Geef een reactie

