Pou-Belle: zomerbespiegeling

Soms zie ik in gebruikte verpakkingen geen afval maar materiaal. Fijn om eierdozen bij de kaasboer in te kunnen leveren. En van een afwasmiddelfles een klein prullenbakje voor aan de naamachine te maken. En om van een houten doos waar wijn of thee in gezeten heeft een bruikbare bewaardoos te maken. Maar het is een keer klaar. Er komen veel meer spullen verpakt mijn huis binnen dan ik er wil houden. Dus staat iedere twee weken de grijze container toch nog behoorlijk vol aan de straat.

Het kan ook zo. Elze van den Akker maakt van plastic drank- en wasmiddelverpakkingen (die mensen voor haar sparen) bijzondere lampen die ze verkoopt in haar pou-belle designwebshop.


En van plastic zakken knipt ze draad waarmee ze afbeeldingen borduurt op oud hout. ‘De tourist’¬†bijvoorbeeld.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

