Twaalf haiku: letteren

Letteren

Onlangs nam ik me voor in een uur twaalf kleine gedichtjes te schrijven (haiku). Mijn ervaring is dat doorschrijven, blijven schrijven, me op minder voor de hand liggende beelden en onderwerpen brengt. En ik heb ook gemerkt dat hoog inzetten minder goed werkt dan maar gewoon wat doen. Natuurlijk zijn niet alle twaalf haiku opvallend goed. Degene die in mijn ogen de moeite waard zijn, neem ik over.

                                                          Smartphones, geraadpleegd                 
zoals vestzakhorloges
– kennen die hun plaats?

Boordevol toortsen:
de kastanjes langs de gracht,
zo prachtig bevracht.

Twaalf haiku,
geschreven in een uur
vol genoten schoonheid.

Zoals tekenen kan helpen bij het waarnemen, helpt schrijven mij mijn waarneming aan te scherpen en te verwoorden.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

2 reacties op Twaalf haiku: letteren

  1. Sterre Ruitenburg zegt:

    ‘Schrijven helpt mij mijn waarneming aan te scherpen en te verwoorden.’ – Wat herkenbaar!

    Juist als je schrijft moet je zoeken naar passende woorden om je gedachten te beschrijven, net zoals je bij tekenen moet zoeken naar de plaats en de vorm van de lijnen die je trekt om dat wat je ziet, af te beelden.

    Liefs van Sterre

  2. theakwant zegt:

    Katrien Ruitenburg
    plakt papier maar ook letters
    losjes aan elkaar

Geef een reactie

