Frode Bolhuis: beeldend

Beeldend


Cleaning the Rooms of the Past
is de titel van het werk van Frode Bolhuis (1979) dat in Museum De Fundatie/ kasteel Het Nijenhuis te Heino te zien is. Een deel van het werk van Frode Bolhuis bevindt zich in de openbare ruimte (Amsterdam, Assen). Hij is opgeleid als beeldhouwer, en woont en werkt in Amserdam.
Ik heb ook een foto van dit werk gezien waarop je ziet hoe kinderen erop klimmen. Ik heb gelezen dat Frode Bolhuis zijn onderwerpen dicht bij huis kiest. Ze zijn herkenbaar en hebben toch een raadsel. Cleaning the Rooms of the Past ziet er onschuldig en speels uit. Herkenbare meubelstukken, mooi rood. Het werk laat me spelen met de gedachte dat het geheel waar de meubels toe behoord hebben, niet meer bestaat. Er is een huis leeggeruimd. Hier staat wat niemand meer hebben wil. En de kooi bovenop is dicht.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

