Vakantiehuis: bespiegelend

Bespiegelend

Wat maakt vakantiehuizen toch zo aantrekkelijk? Eerder schreef ik daar over dat het de eenvoud is, en het ontbreken van ballast, waardoor je in het nu kunt blijven. Ik streef ernaar om mijn dagelijks leven steeds eenvoudiger te maken.
Iets te doen hebben is niet erg – juist goed. Maar allerlei onafgemaakte projecten om me heen te weten, ontneemt mij mijn levenslust. In plaats van bijna vijftig nog te lezen boeken, heb ik er nu twee liggen. En in plaats van meerdere, grote dozen met herinneringen te bewaren, wil ik de plakboeken die ik al heb, aanvullen met een kleine keus uit de dozen. Daar probeer ik iedere dag een paar minuten aan te besteden.

Een vakantiehuis bewoon je tijdelijk. Als je vertrekt ruim je alles op. Je pakt in wat mee naar huis moet, je gooit weg wat weg kan. Wat zou het goed zijn om op die manier thuis op te ruimen. Sinds het afschaffen van de grote schoonmaak, missen we een vast moment dat alles door onze handen gaat, en we kunnen beslisssen: houden of wegdoen? Met als gevolg dat we voortdurend ruimtegebrek hebben, we groter willen wonen en de beroepsgroep van de Professional Organizers handenvol werk hebben…

 

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

