Gewoontevorming: bespiegelend

Habit is a cable;
we weave a thread of it each day
and at last we cannot break it.

Deze uitspraak, toegeschreven aan Horace Mann, kwam ik tegen op het blog van de No Meat Athlete, in een gastbijdrage van Matt Frazier. (Gewoonte is een kabeltouw; we voegen iedere dag een draadje toe, en op het laatst kunnen we de gewoonte/het touw niet meer breken.)
Ik merk steeds weer dat het belangrijk is om het je eigen maken van bepaalde gewoonten ernstig te nemen. Als je iedere dag gymnsatiekoefeningen wilt doen, moet je niet een keer overslaan omdat je minder tijd hebt. Dan duurt het namelijk weer langer voor het helemaal vanzelfsprekend is om je oefeningen te doen. Iets is pas een gewoonte als het je er aan houden geen wilskracht meer kost. Hoe fijn is dat.

 

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

