Gebreide collectezakken – bespiegelend

Bespiegelend

In  museum het Catharijneconvent zag ik iets wat me aan het lachen maakte, hoewel het bepaald een met loodzware goede bedoelingen beladen maaksel betrof. Ik zag gebreide collectezakken, die in de hoogtijdagen van de feministische theologie gemaakt zijn voor gebruik in erediensten die in niets moesten doen denken aan de gebruikelijke diensten, waar mannen de dienst uitmaakten. Jammer genoeg heb ik er geen foto van, maar ze waren prachtig.
De tentoonstelling ‘Vrouwen voor het voetlicht’ duurt nog tot 24 juni 2012.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

