Aanstreepgedicht 2: letteren

Letteren

Ik heb het een poosje terug gehad over het viltstiftgedicht van Dimitri Antonissen, en over mijn variant daarop: het aanstreepgedicht. Zie deze bijdrage. Hier nog een poging. Ik heb dit keer gebruik gemaak van een klein artikel van de hand van Wim Boevink (Trouw van 19 april 2012) over het huwelijk van Albert en Mileva Einstein.

Het kunnen kennen
blijft theorie.
Dichterbij
zon, maan en sterren.
Het huwelijk –
het huwelijk.
Zonen,
elkaar,
zijn vrouw.
Het heelal.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Aanstreepgedicht 2: letteren

  1. Sterre Ruitenburg zegt:

    Wat een originele vorm van poëzie is dat viltstiftgedicht! En jouw variant is nog zuinig ook!

    Ik vind het gaaf hoe je op deze manier alleen de essentie van een stuk tekst overhoudt. Hoewel, je kunt natuurlijk ook een keer proberen om een viltstiftgedicht te maken dat helemaal niet over het artikel gaat! Je kunt dan alle kanten op…

    Liefs van Sterre

Geef een reactie

