Aanstreepgedicht: letteren

Letteren

Ik heb het een poosje terug gehad over het viltstiftgedicht van Dimitri Antonissen, en over mijn variant daarop: het aanstreepgedicht. Hier een voorbeeld van het laatste.
Ik heb woorden gebruikt uit een stuk van de hand van Desmond Tutu (over het budget voor ontwikkelingshulp van Nederland) dat op dinsdag 17 april jongstleden verscheen in Trouw, en heb me daarbij gehouden aan de volgorde waarin de aartsbisschop van Kaapstad ze opschreef, of althans zijn vertaler.

                                          
Wereld zet zich schrap.
Zorg dieper.
Op een keerpunt staat
de wereld.
De kruimels die overblijven –
een symbool.
Je oogst wat je zaait.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Aanstreepgedicht: letteren

  1. Pingback: Aanstreepgedicht 2: letteren | Katrien Ruitenburg

  2. paula zegt:

    aanstreepgedicht:

    DIEPER
    op een keerpunt de wereld
    de kruimels die overblijven
    een symbool
    je oogst wat je zaait

    paula

Geef een reactie

