Minimalisme – bespiegelend

Bespiegelend

Minimalisme is de poging dingen tot hun eenvoudigste vorm, karakter of functie te herleiden, volgens Wikipedia. Er zijn mensen die het het aandurven om deze aanpak toe te passen op hun hele leven. Ze kiezen ervoor te leven met een minimum aan spullen. Joshua Fields Millburn en Ryan Nicodemus noemen zichzelf The Minimalists, en ze houden een (veel gelezen) blog bij over de keuzes die ze maken. Daarin las ik vandaag het volgende. 

Choose your daily actions wisely. Meaningless short-term pleasure often equals long-term suffering, while short-term pain can offer you long-term joy and growth and contentment. The choice is yours to make. (Mijn vertaling: “Maak verstandige keuzens wat betreft je dagelijkse handelingen. Betekenisloos plezier in het nu komt vaak neer op langdurige narigheid in de toekomst, terwijl moeite in het nu je in de toekomst vreugde kan brengen, en groei, en tevredenenheid.”)

Het zijn niet je idealen en je dromen, maar de dingen die je dagelijks doet die je leven inhoud geven. Ik vind het heel inspirerend om te lezen over de ruimte die vrijkomt om te doen wat bij je past en er te zijn voor de mensen om je heen, als je werk en het onderhoud van je spullen zoveel minder tijd kosten.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

