Stiftgedicht: letteren

Letteren

Het stiftgedicht  lijkt een Amerikaanse vinding te zijn (blackout poem), en via de Dimitri Antonissen heeft het verschijnsel mij bereikt. Ik ben er ook mee aan de slag gegaan. Mijn variant is het aanstreepgedicht: kost minder inkt…

Hans Nauta schreef in Trouw (14 april 2010) over het werk van Dimintri Antonissen: “Overdag zorgt hij er als eindredacteur voor dat de pagina’s van het Belgische dagblad Het Laatste Nieuws volstromen. In zijn vrije tijd stift hij de meeste letters op een pagina weer weg, totdat er op een zee van inkt poëzie blijft drijven.”

Een voorbeeld van zijn werk, te zien op de website. Door het formaat van mijn afbeelding is de tekst niet goed te lezen. Die luidt: “Het geraas en lawaai waait weg er is niet eens een einde”.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

2 reacties op Stiftgedicht: letteren

  1. Pingback: Aanstreepgedicht: letteren | Katrien Ruitenburg

  2. Pingback: Aanstreepgedicht 2: letteren | Katrien Ruitenburg

Geef een reactie

