Salomon de Bray: beeldend

Beeldend

 

‘Vrouwen voor het Voetlicht’ is de titel van een tentoonstelling die tot en met 24 juni te zien is in Museum ‘Catharijneconvent’ in Utrecht. Ik stond lang voor het  schilderij van Salomon de Bray (gemaakt in 1635) en keek naar het boze gezicht van Jaël. Onverschrokken, de tentpin en de hamer al in de aanslag. Zij vertegenwoordigt voor mij de daadkracht, en Deborah (achter haar) de wijsheid en de afhankelijkheid, terwijl Barak mijn lachlust oproept, ondanks zijn krijgshaftige helm.

 

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Salomon de Bray: beeldend

  1. Pingback: Ary Scheffer: bespiegelend | Katrien Ruitenburg

  2. Lenneke zegt:

    Ook al ken ik het verhaal niet, grappig dat ik nu weet waar de voornaam van Obama vandaan komt. nu het verhaal even opzoeken …

  3. Pingback: Gebreide collectezakken – bespiegelend | Katrien Ruitenburg

Geef een reactie

