Letteren: Roger Raveel

De hemel weerspiegeld zien, in glas of in water: mooi. Nooit bedacht dat je de hemel ook kunt willen vervoeren. Wel toen ik de titel las van een kunstwerk van de Belgische kunstenaar Roger Raveel (geboren in 1921; en nog steeds wonend in zijn geboorteplaats Machelen aan de Leie). Die titel luidt: Karretje om de hemel te vervoeren (1968). Ik schreef:

Benodigdheden

Om de hemel
te vervoeren
heb je nodig
een karretje
en een spiegel.

 

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Een reactie op Letteren: Roger Raveel

  1. theakwant zegt:

    Je moet het kunstwerk wel eerst zien voordat je doorhebt wat er aan de hand is, maar dan denk je: hè ja, zo neem je de hemel mee. Heel origineel en verrassend bedacht.

Geef een reactie

