Letteren: Augustinus

Letteren

Bij het thema tijd past dit citaat van Augustinus. Het is een uitspraak die vaak wordt aangehaald.

Wat is immers tijd? Wie zou dit gemakkelijk en kort kunnen verklaren? Wie zou dit ook maar in gedachten kunnen begrijpen om daarover iets te zeggen? Maar wat vermelden wij in ons spreken als een vertrouwder en bekender iets dan te tijd? En we begrijpen het natuurlijk, wanneer we dit zeggen, en we begrijpen het ook als we het iemand anders horen zeggen. Wat is dus tijd?
Als niemand het me vraagt, dan weet ik het;
als ik het wil uitleggen aan iemand die me ernaar vraagt, dan weet ik het niet.
(Confessiones 11, 14, 17) 

 

 

 
  

 

 

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

