Bespiegeling – terugblik

Opdracht: iets zeggen over de oogst van mijn blog tot nu toe. Tot nu toe heeft het bezig zijn met en voor mijn blog me al veel opgeleverd. Ik ben mijn perfectionisme te lijf gegaan, en heb nu minder last van uitstelgedrag. Voor de afgesproken datum iets inleveren is geen uitzondering meer (Ook nog geen regel trouwens :-( ). En nu ik meer zicht heb op wat er bij me past, en waar ik mijn tijd graag aan wil besteden, heb ik minder moeite met ‘nee’ zeggen.

Ik heb ontdekt dat creativiteit, eenmaal aangeboord, zich als een olievlek verspreidt. Voor huis- tuin- en keukenproblemen verzin ik oplossingen waar ik zelf verteld van sta. De kunst van het beginnen en het ophouden (geleerd van Wil Derkse, die schrijft over het toepassen van Benedictijnse spiritualiteit in het dagelijks leven) begin ik onder de knie te krijgen. Als de tijd die ik voor iets uitgetrokken heb, om is, lukt het me steeds vaker om ook echt te stoppen. Niet ‘nog gauw even…’, waardoor het volgende programmaonderdeel in de knel komt.

Ik heb me in kunst verdiept en kom nu steeds vaker namen en stromingen tegen waar ik iets van weet. En hoe meer je weet, hoe meer je begrijpt. Dat helpt om kunst te waarderen en er van te genieten. Een rijke oogst!

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Een reactie op Bespiegeling – terugblik

  1. Sterre Ruitenburg zegt:

    Wat goed om te horen dat je al zo’n rijke ‘oogst’ hebt binnengehaald!
    Ik moet bekennen dat ik, toen je begon met je blog, echt niet had verwacht dat het zo veel positieve invloed zou hebben op jou en je manier van leven. Dat is een felicitatie waard!

    Liefs van Sterre

Geef een reactie

