Canvas Kapel

Graag wil ik iets vertellen van mijn wandeling rond en in de Canvas Kapel van Otto de Bruijne. Tijdens een kunstenaarsafspraakje liep ik daar, en werd getroffen door de hechte structuur en door bepaalde beelden. Op de bijbehorende site (zie de link hierboven) kun je een diavoorstelling zien met de schilderijen waar de Kapel uit opgebouwd is.

Het gaat om een beeldproject in de vorm van een kleine kruiskerk. Otto de Bruijne (van wie ik eerder werk gepresenteerd heb) tekent voor het idee, de schilderijen en de regie, en Jo Aerts voor de fotografie, de DTP en de productie. In totaal worden zeven bronnen van inspiratie getoond: oorsprong, tijd, Israel, thuiskomst, bid, werk, en samen.

Mij troffen vooral twee schilderijen aan de buitenkant.
IJdelheid: een veld met bloemen, eindeloos veel. Alle bloemen zijn hoofden. Je ziet het gebeuren: de bloem valt af.
Trouwe Leegte: een duidelijk ongebruikte kerk, met een omgevallen stoel, en planken tegen de muren. Door het roosvenster valt licht.

Hiermee aan de voriege opdracht voldaan.
Opdracht voor de volgende keer: iets schrijven over Art Eko.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Een reactie op Canvas Kapel

  1. Sterre Ruitenburg zegt:

    Wat een origineel idee is dat en wat een prachtige schilderijen zijn er gebruikt voor de muren!

    Ik heb het schilderij Trouwe leegte opgezocht en bewonderd. Wat een bijzonder en treffend schilderij is dat!

    Liefs van Sterre

Geef een reactie

