Afspraakje met mezelf

Wat was het heerlijk om laatst de tijd te nemen om met het bij de kringloop gevonden boek (deel 1 (Papier) van de serie Handenarbeid als creatief spel van Ernst Röttger en Dieter Klante, uit 1959), wat zwart papier en een scherp schaartje te gaan zitten, en een aantal voorbeelden na te maken.
Ik was me tijdens het bezig zijn bewust van het thema van deze (en vorige) maand: God en kunst, en dat maakte verschil voor mijn beleving. Ik zag de vormen die onder mijn handen ontstonden, en ik genoot van de vlakverdeling en van het grootse effect van kleine knipjes. Dat heeft God allemaal in de schepping gelegd – die gedachte heeft me sindsdien niet meer los gelaten.

 

Volgende opdracht: iets zeggen over Edith Stein en het aan haar gewijde monument.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

