Berkenbosje

Mijn kunstenaarsafspraakje bracht me in een galerie waar een veelvoud aan werk tentoongesteld was, van rond de twintig verschillende kunstenaars.
Apart vond ik de machientjes van Alexandra Klein. Van materiaal dat ooit een andere bestemming had, maakt de kunstenares ingewikkelde bouwsels, waarin van alles aan elkaar verbonden is. Machientjes die – soms na het waarnemen van beweging – in beweging komen.
Geestig: de landschappen van Rob van de Werdt. Hij ‘opereert’ verfblikken met restjes verf erin, en toont de binnenkant als een landschap (Paint-Can Surgery, Landscape).

 

 

 

 


Indrukwekkend
: de wandkleden van Mariëlle van den Bergh. Vooral het Berkenbosje  is me bijgebleven. Een weefsel van diverse materialen, heel gedetailleerd. Te koop voor €2400,- en dat vind ik niet veel.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Een reactie op Berkenbosje

  1. Thea Kwant zegt:

    Peter en ik hebben ook met veel plezier rondgelopen in bedoelde galerie. De verfbussen leken me in eerste instantie niets, maar bij nadere beschouwing zag ik er van alles in. En het wandkleed van het berkenbos vonden we fantastisch. We hebben thuis zelfs kranten in het juiste formaat op de muur geplakt om te kijken of het misschien zou passen. Maar nee, ons huis heeft er geen geschikte wanden voor. Het kleed heeft ruimte nodig, anders kom je om in het bos.

Geef een reactie

