Julia Cameron over God dienen

Opdracht was:  iets opschrijven naar aanleiding van opmerkingen van Julia Cameron in The Artist’s Way, Vind je eigen inspiratie over God dienen. Ik heb eerder over dit boek geschreven, en ik heb veel geleerd van wat ze schrijft over blokkades. Ze raadt geblokkeerde kunstenaars aan zichzelf voor de verandering eens positief toe te spreken in plaats van negatief (bladzijde 53 – 57). 
Voorbeelden van zulke uitspraken die passen bij het thema van deze maand (Kunst en God), zijn:

  • Dromen zijn van God afkomstig en God heeft de macht ze te vervullen.
  • Door mijn creativiteit te gebruiken dien ik God.
  • Ik ben bereid te leren, mijzelf te laten creëren.
  • Ik ben bereid door middel van mijn creativiteit dienstbaar te zijn.

Het doet mij goed te merken dat deze uitspraken me niet meer wezensvreemd zijn, zoals toen ik ze voor het eerst las.

Volgende opdracht: faalangsttest invullen.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

