Molecaten bij Hattem

Opdracht was: verslag doen van het kunstenaarsafspraakje van deze week. Ik wandelde in de mist van station Wezep naar Hattem. Wandelen brengt me bij uitstek in het hier en nu, en dat gold nu helemaal: het was een kleine wereld. Lopend aan de bosrand, onder hoge en oude bomen, zag ik het huis Molecaten opdoemen. (Op de foto hierbij geen spoor van mist…) Het huis werd in de zeventiende eeuw gebouwd, en de naam betekent: boerderij bij de molen.

 

 

 

Ik schreef een haiku.

De sprengenbeek langs.
Stille hagel, dichte mist.
Naar Molecaten.

Volgende opdracht: iets zeggen over een kunstenaar die 8 uur per dag werkt.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

2 reacties op Molecaten bij Hattem

  1. Sterre Ruitenburg zegt:

    Wat een mooie haiku is dat!

    Ik vind het grappig dat het drie losse zinnen zijn die met een punt worden afgesloten. Je ziet vaak dat er in een haiku helemaal geen leestekens worden gebruikt, of alleen komma’s.

    Liefs van Sterre

  2. Pingback: Achturige werkdag | Katrien Ruitenburg

Geef een reactie

