Monique Donckers

In Antwerpen kwam ik een opmerkelijke beeldengroep tegen in de botanische tuin: ‘Greening II’, van Monique Donckers (een Belgische kunstenares, geboren in 1954). Ik heb het niet gecontroleerd, maar ik ga er van uit dat niet werkelijk vijf beelden van één persoon steeds een stukje dieper ingegraven zijn. Die indruk wekt de beeldengroep wel. En de titel verlegt je aandacht naar het grasveld: dat wordt steeds groener, naarmate er minder ‘man’ te zien is.

Volgende opdracht : iets zeggen over het atelier van Jan Wolkers

 

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik blog over levenskunst en creativiteit.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Een reactie op Monique Donckers

  1. Thea Kwant zegt:

    Hoe komt iemand nu weer op zo’n idee. Heel bijzonder!

Reacties zijn gesloten.