Slogan en citaat

Opdracht was om een slogan te bedenken die past bij het maandthema: ‘het atelier’.
Ik kom uit op: Onder pannendak of hemelgewelf: alles kan als atelier in 2011!

Iets anders. Ik volg de blogster Tracy en Kel van The Dao of Doing. Ze beschrijven hoe ze allebei het besluit genomen hebben om achter het stuur van hun leven te gaan zitten in plaats van op de bijrijdersstoel. Herkenbaar en bemoedigend is te lezen over wat ze doen en tegenkomen onderweg. Over besluiteloosheid die verlamt schreef Tracy dat het beter is om fout te kiezen dan geen keus te maken. 

So why is choosing the wrong thing better than doing nothing? Simple. Choosing the wrong thing–whether it’s the wrong price for an item you want to sell, the wrong user name, the wrong blogging platform, the wrong word in your story, the wrong activity to feed your creative soul–choosing the wrong thing means you are one step closer to learning what the right thing is for you.

(En waarom is de verkeerde keus maken beter dan niets doen? Eenvoudig. De verkeerde keus maken – of het nu gaat om de verkeerde prijs van iets dat je wilt verkopen, een foute gebruikersnaam, het verkeerde ‘blogplatform’, het verkeerde woord in je verhaal, de verkeerde bezigheid om je creativiteit te voeden – het verkeerde kiezen betekent dat je een stap dichter gekomen bent bij de ontdekking van wat het juiste is voor jou.)

Zo een voudig, en zo juist. Uitspraken van anderen kunnen me soms treffen als nieuw, terwijl ik heus al eerder zoiets gehoord heb. Maar niet vaak genoeg😦 …

Volgende opdracht: iets vertellen over ‘Mythen van het atelier’.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Een reactie op Slogan en citaat

  1. Ingrid zegt:

    Hoi Katrien, dit is precies waar ik het van de week met Jaap over had! Niet het leven laten gebeuren, maar meer zelf de regie er over nemen. Maar de metafoor van de auto met bestuurder en bijrijder is eigenlijk mooier. Bijzonder om dit nu juist op jouw blog te lezen! Ik ga hier verder over nadenken.

    Liefs, Ingrid

Geef een reactie

