Nieuwe maand: november

Het thema waar ik me deze maand aan wil wijden is ‘het atelier’. Waar werkt de kunstenaar? Wat valt er in de werkplaats te zien en te beleven? Kan het ook zonder atelier?

Als boek-van-de-maand heb gekozen het lesboek dat middelbare scholieren bij beeldende vorming gebruiken: Arti, Leerlingenboek kunstbeschouwing & kunstgeschiedenis van Pieter van der Heijden.  In ieder hoofdstuk wordt namelijk aandacht besteed aan ‘De werkplaats’. Het is een toegankelijk boek, en ik kijk er naar uit het helemaal te lezen.

Mooi voorbeeld van een atelier is dat van Klaas Gubbels (geboren 1934). Waar behalve een tafel die hij als palet gebruikt ook een workmate staat: een inklapbare werkbank die ook door duizenden mensen gebruikt wordt die zich beslist geen kunstenaar noemen.
De afbeelding kan ik niet laten zien, wel een voorbeeld van zijn werk.

Opdracht voor de volgende keer: slogan bedenken die met het thema te maken heeft.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

2 reacties op Nieuwe maand: november

  1. Pingback: Agenda november | Katrien Ruitenburg

  2. Pingback: Klaas Gubbels | Katrien Ruitenburg

Geef een reactie

