Postzegels

Deze week kocht ik postzegels. Deze had ik nog niet eerder. Ik keek ernaar. Ook een voorbeeld van toegepaste kunst. De toepassing van de kunst is tweeledig. De postzegels gebruik je om je post te frankeren. En de posterijen geven meteen een boodschap mee over milieusparend bezig zijn. Ontwerpster is Gesina Roters, en over het ontwerpproces is op deze site prachtig (beeld)materiaal te vinden.

Onderstaand artikel neem ik over.

Nieuwe serie postzegels ‘Groen bezig’ overhandigd aan duurzame zeilers 

1 september 2011 om 18:00 CET – Op donderdag 1 september overhandigde PostNL in Enkuizen de nieuwe serie postzegels ‘Groen bezig’ aan de zeilers Florian Dirkse en Arjen van Eijk, die twee jaar lang duurzaam rond de wereld hebben gezeild.

De zegels illustreren het groen denken en doen van deze tijd en tonen de mooie, groene initiatieven van Nederland. Ze bevatten tips en trucs om groen bezig zijn te stimuleren in het dagelijks leven, zoals ‘wassen op 30 graden’ en ‘biologisch eten’.

Deze groen bezig gedachte komt overeen met die van de zeilers Florian Dirkse en Arjen van Eijk. Zij willen onder meer mensen inspireren om zelf op groene wijze met de oceanen en de wereld om te gaan. Als ambassadeurs van het groene denken hebben zij de nieuwe postzegels uit handen van Katja Veen-Buchholz, Manager Consumentenmarkt, ontvangen.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

