Nieuwe techniek

Opdracht was: laten zien wat de vorige weekopdracht opgeleverd heeft, en welke nieuwe techniek ik uitgevonden en toegepast heb, en wat er toevallig wèl en niét goed uitgevallen is!

Ik kreeg van één van mijn trouwe volgers de uitdaging een nieuwe techniek te verzinnen en toe te passen, omdat er dan echt sprake zou zijn van ‘toeval en techniek’ (het thema van de maand september). Dat vond ik lastig. Veel wat ik bedacht was een variatie op een bestaande techniek. Maar het toeval kwam me te hulp. Ik had een muismat over. Ik knipte er stukjes af om het afgebroken pootje onder een toetsenbord te vervangen. Ik hield een stuk over. Tja, weggooien houd ik voor het laatst. Ik bedacht dat ik er een stempel mee zou kunnen maken, door lijnen uit het oppervlakte te halen. Ik dacht aan een soldeerbout. Het pakte anders uit dan ik gedacht had: de lijnen bleken uiteindelijk niet dieper te liggen dan het onbewerkte oppervlak van de muismat. Er ontstonden ribbelige lijnen, die de verf goed vast hielden en voor een duidelijk afdruk zorgden.
Weekopdracht voor vorige week was om een willekeurig idee uit mijn verzamelschrift uit te voeren. Dat  was het volgende. Een lap stof bedrukken, in repen knippen, de repen verzwaren en het geheel buiten ophangen. 

Daarbij kon ik mooi mijn nieuw bedachte stempeltechniek toepassen. Dit is het geworden.

Ik vind de kleur mooi, zo tegen het groen. Volgende opdracht: uit mijn twee verzameldozen met ogen dicht het tiende voorwerp pakken, en daar iets mee doen.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Een reactie op Nieuwe techniek

  1. Sterre Ruitenburg zegt:

    Wat een origineel idee is dat! En het resultaat is ook zo leuk geworden!
    Je bent met lof geslaagd voor het experimenteren met toeval en techniek. Gefeliciteerd!

    Liefs van Sterre

Geef een reactie

