Joke van Leeuwen

Opdracht voor nu: iets zeggen over het boek-van-de-maand Toeval gezocht. Het artikel van Joke van Leeuwen, ‘Zaklampen en ligbaden’ (p. 153-160) gelezen. Ze stelt dat onze maatschappij alles zo veel mogelijk wil meten en controleren. Maar met toeval, met ontdekken werkt dat niet. Een kunstenaar weet niet van te voren hoe haar/zijn werk er uit zal komen te zien. Het is belangrijk om argeloos te kunnen zijn. Vragen te stellen bij vanzelfsprekendheden, anders te durven denken. Niet doen, willen, vinden, kopen wat iedereen doet. Maar zelf nadenken en scheppen. Dat spreekt me aan.

Volgende opdracht: laten zien wat het werd toen ik zomaar wat ging borduren.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

