Zomer

In de zomer van 1842 maakte Ph. G.J. van Gulpen deze tekening van kasteel Elsloo. Wat heeft de zomer van 2011 mij op bloggebied gebracht? Met de beantwoording van die vraag voldoe ik aan de opdracht die ik mezelf gesteld heb.

Ik heb deze zomer minder tijd besteed dan ik gewend was aan mijn blog en de opdrachten die daarmee verbonden zijn. Er zijn wel vaker tijden geweest in 2011 waarin de tijd voor mijn blog niet ruim bemeten was, maar die duurden niet zo lang als gedurende deze vakantiemaanden. Wat ik vooral miste was niet zozeer tijd als wel aandacht en rust. Ik merk dat ik nu weer in staat ben om verbindingen te leggen, en om iets te maken waar ik tevreden over ben.

Ik heb vanmorgen gekeken naar het boek-van-de-maand augustus, Paint a Poem. Het is een verrukkelijk boek, met voorbeelden van gedichten in veelvoud en verscheidenheid. Vanmorgen bedacht ik waarom ik er vorige maand toch niet verrukt mee bezig was: ik kon er, door de overvloed aan voorbeelden èn door mijn gebrek aan gerichtheid, niet toe komen één ding te kiezen om mee aan de slag te gaan…

Verder is deze zomer natuurlijk niet onopgemerkt gebleven dat één van mijn volgers iedere dag een reactie plaatste. Sterre, door je nauwkeurigheid en opmerkzaamheid zijn je opmerkingen het behartigen waard. Dank je!

Volgende opdracht: ik stuitte toevallig op een bijzonder staaltje van techniek

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Een reactie op Zomer

  1. Sterre Ruitenburg zegt:

    Ik vind het knap dat je zo open bent over de afgelopen zomermaanden en dat je de draad van het blogschrijven toch weer hebt opgepakt!

    Ik doe het graag, hoor!

    Liefs van Sterre

Geef een reactie

