KitkKatKunst

Opdracht voor nu: iets zeggen over KitKatKunst. Een monochroom rood doek op een tentoonstelling over abstracte schilderkunst. Eerst kijkt de welwillende bezoeker of er iets aan het rood te ondekken valt. Nee. Dan het tekstbordje geraadpleegd: Have a Break, Have a KitKat. In Rijksmuseum Twente werden de reacties van bezoekers op deze grap gefilmd. De meeste mensen konden er om lachen, sommigen keken ietwat beschaamd. Directeur Lisette Pelsers vond het wel een stunt om in de tijd van bezuinigingen eens te kijken hoe ver je als museum kunt gaan met je commerciële activiteiten. Het doek is vooral een luchtige manier om even een glimlach te voorschijn te toveren op het gezicht van onze bezoekers. Ik mag dat wel: spelen met de grens tussen kunst en kitsch! Soms moet je ‘een pauze’ nemen van moderne kunst met diepere lagen en ernstige bedoelingen.. Zie voor een afbeelding deze site.

Volgende opdracht: iets vertellen over hoeveel kunstenaars in binnen onze landsgrenzen actief zijn.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Een reactie op KitkKatKunst

  1. Sterre Ruitenburg zegt:

    Wat een grappige stunt van KitKat is dat!

    Ik kan me goed voorstellen dat bezoekers die ijverig naar een diepere betekenis achter het rode vlak zoeken en bedrogen uitkomen, er om moeten lachen.

    Liefs van Sterre

Geef een reactie

