Tim Ferriss

Timothy Ferriss heeft een boek geschreven (Een werkweek van 4 uur) waarin hij laat zien hoe je met weinig inspanning geld genoeg kunt verdienen om een mooi leven te leiden. Ik heb dat boek niet gelezen.  Laatst kwam ik in een blog van iemand anders een citaat van hem tegen dat me aansprak: Being busy is a form of laziness — lazy thinking and indiscriminate action. Het verband met het door hem geschreven boek is duidelijk. Het gaat niet om druk bezig zijn, maar om het juiste doen. Dat vereist denkwerk en gericht bezig zijn. Dus geen lukrake actie, en doen wat voor de hand ligt. Dat wat zich niet direct dwingend aandient, verdient aandacht. Ik wil me daarin bekwamen. Al is het niet mijn droom om maar 4 uur per week te werken – daarvoor hou ik teveel van wat ik doe!

 

 

 

 

 

 

Volgende opdracht: iets zeggen over Kit Kat – kunst.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Een reactie op Tim Ferriss

  1. Sterre Ruitenburg zegt:

    Wat een interessante visie op een korte werkweek is dat! Dat zou dus betekenen dat werknemers die parttime werken meer nadenken over de manier waarop ze hun werk zullen aanpakken dan werknemers die fulltime werken. Misschien is het dan toch winstgevender om meer parttimers in dienst te nemen…!

    Liefs van Sterre

Geef een reactie

