Journaling

Opdracht voor nu: iets zeggen over journaling. Journaling is de Engelse benaming voor het bijhouden van een dagboek. Het beschrijven van je eigen leven is een vorm van geschiedschrijving. Daarom wil ik me er deze maand (met de geschiedenis als gewelf) in verdiepen.

Ik heb ontdekt dat het bijhouden van een dagboek een kunstvorm op zich geworden is. Er zijn boeken uitgegeven met dagboekpagina’s van verschillende kunstenaars. Op internet worden reisdagboeken gepbuliceerd: met de hand geschreven pagina’s die ook voorzien zijn van tekeningen of aquarellen. Een voorbeeld is dat van Bill Sharp. Een dubbele pagina daaruit geef ik hierbij weer.

Een boek over Visual Chronicles is geschreven door Linda Woods en Karen Dinino. Daarin allerlei manieren om je mogelijke tegenzin tegen het bijhouden van een dagboek te overwinnen.

 

Volgende opdracht: iets zeggen over mijn eigen dagboekervaringen.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

