Motto juni

Het motto voor deze maand bedenken is de opdracht voor nu. Bij het thema geschiedenis past “De tijd als gewelf in 2011′. De geschiedenis van de kunst is als het ware de koepel waaronder de kunst van nu te zien is.

Ik heb in het boek-van-de-maand een prachige collectie portretten bewonderd. Ik verbaasde me over ‘Zomer’ van Giuseppe Arcimbaldo. Een geestig portret opgebouwd uit bladeren, bloemen, vruchten en groenten. Een bijzondere variatie op het stilleven, gemaakt in 1573! Ik was niet verbaasd toen ik las dat deze schilder ook bizarre kostuums ontwierp en grote feesten organiseerde.

Volgende opdracht: het doosje laten zien dat ik gemaakt heb met het materiaal verf en de techniek scheuren.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

