Doosje af

Dit doosje is het geworden, mijn verbinding van papier maché (materiaal) en vouwen (techniek). Ik heb het van papier gevouwen doosje bedekt met een laagje krantenpapier, met behangerslijm nat gemaakt. Toen heb ik op alle vier de zijkanten een gedroogd bloemetje gelegd, en die vastgemaakt met een (ook weer met behangerslijm bestreken) strook dun papier. Het leuke is dat ik gebruik gemaakt heb van materiaal dat ik al lang in huis heb. De bloemen zijn zeker tien jaar geleden gedroogd (ze lagen in het Postcodeboek!). En het papier heb ik een paar jaar gelen van een vriendin gekregen. Ik vond het te mooi om te gebruiken. Dit jaar helpt me om niet bang te zijn. Best mogelijk dat iets ook op een andere, en misschien zelfs wel betere manier, gebruikt had kunnen worden. Maar nu wordt het helemaal niet gebruikt, dus…

Opdracht voor nu: iets zeggen over het boek-van-de-maand, Living Out Loud  van Keri Smith. Ik herken wat Keri schrijft op bladzijde 7-8: My favorite books are those that make me burst with energy and inspire me to drop everything and get down onto the floor and fearlessly create for hours. Net als Keri heb ik belangstelling voor huizen en werkplaatsen van kunstenaars. Daarbij gaat het niet alleen om de kunst, maar vooral ook om het tot stand komen ervan, en de levenstijl die erbij hoort. (bladzijde 24)En ik heb het ook nodig om steeds weer tegen mezelf te zeggen dat ik bezig ben mezelf op weg te helpen, niet om indruk te maken op anderen. (to push MYSELF, not to impress OTHERS; bladzijde 30)

Volgende opdracht: verslag doen van het kunstenaarsafpraakje van deze week.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

