Een vriendelijk verzoek

Opdracht voor nu: mijn lezers iets vragen. In deze maand met als thema verbinden zoek ik ook naar manieren om me via mijn blog met meer mensen te verbinden. Een vraag aan jullie: zouden jullie die dit stukje lezen, een link naar mijn blog willen sturen aan drie mensen in je omgeving van wie je verwacht dat ze misschien belangstelling hebben voor kunst en een persoonlijke zoektocht? Alvast bedankt!

En ik ga jullie foto’s laten zien van Ingrid Slaa, zoals te zien is tijdens de tentoonstelling van Amnesty International in De Vrije Academie in Nunspeet. Ik schreef er eerder over, maar

nu heb ik foto’s van Ingrid gekregen om hier te laten zien. Ze zijn gemaakt door David Dillen. Ik vind de foto’s heel bijzonder. Wat doet het dragen van een hoofddeksel uit een cultuur die je niet vertrouwd is, met je? Deze en nog zes andere foto’s zijn deze week nog te zien in de Vrije Academie in Nunspeet, Stationslaan 28. (Zie onder.)

 

Volgende opdracht: vertellen over het kunstenaarsafspraakje van deze week.

Expositie op Vrije Academie Nunspeet

Met medewerking van de Vrije Academie Nunspeet en een aantal kunstenaars uit de regio is er een mooie expositie tot stand gekomen, waarin de waarden van de universele mensenrechten op verschillende manieren verbeeld zijn.

De opening zal worden verricht door drs. Harm Noordhof, lid van het hoofdbestuur van Amnesty Nederland, op vrijdag 13 mei 2011 om 19.00 uur, in het gebouw van de Vrije Academie Nunspeet, Stationslaan 28, 8071 CM te Nunspeet.

Na de opening zal de expositie voor publiek toegankelijk zijn van zaterdag 14 mei t/m vrijdag 20 mei 2011.

Openingstijden: maandag t/m zaterdag van 14.00 tot 17.00 uur

vrijdag van 14.00 tot 17.00 uur en van 19.00 tot 21.00 uur

Parkeren: Houdt u rekening met koopavond en blauwe zone.
Er is beperkt parkeergelegenheid achter het Academiegebouw.
Rond de dorpskern bevinden zich verschillende parkeerplaatsen,
op ca. 5 minuten loopafstand.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

4 reacties op Een vriendelijk verzoek

  1. Pingback: Amnesty International | Katrien Ruitenburg

  2. jolente zegt:

    inderdaad bijzonder en bizar wat voor impact een hoofddeksel op het hele plaatje heeft, mooie foto’s!

  3. Sterre Ruitenburg zegt:

    Het zijn inderdaad bijzondere foto’s! Je kunt nu goed zien welk verschil een ander hoofddeksel maakt. Leuk!

  4. Petra Los zegt:

    Mijn blik valt vooral op de ogen. Foto 1 vind ik onzeker en angstig. Foto twee straalt een soort van rust uit maar ook afwezig. Foto drie zie ik een verborgen verdriet. De hoofd deksels raken me dan ook veel minder. Grappig hoe verschillend mensen kijken naar hun medemens. Mooi neer gezet.

Geef een reactie

