Nadia Plesner

Louis Vuitton die dure tassen ontwerpt, heeft een proces aangespannen tegen de Deense kunstenares Nadia Plesner, omdat ze zijn copyright zou schenden. Het jongetje dat hier naast de kunstenares (en op haar T-shirt) afgebeeld is, maakt onderdeel uit van het schilderij Darfurnica. Met het chique geklede hondje en de dure tas legt de kunstenares een verbinding tussen de rijke jetset en het drama in Darfur. Nadia Plesner legt op haar website uit wat haar bedoeling is. Ze wil met haar kunst aandacht vragen voor mensenrechten. Ze ziet dat beroemdheden voortdurend aandacht krijgen in de media, en menselijke drama’s van enorme omvang niet.

My thought was: Since doing nothing but wearing designer bags and small ugly dogs apparently is enough to get you on a magazine cover, maybe it is worth a try for people who actually deserve and need attention. If you can’t beat them, join them! This is why I chose to mix the cruel reality with showbiz elements in my drawing “Simple Living”.

Opdracht was om een kaart te maken waarmee ik verbinding leg tussen mijn kijk op het leven en een ander mens.  Ik heb het gedaan, maar het plaatsen van een afbeelding lukt nu niet. Komt nog.

Volgende opdracht: iets vertellen over het boek-van-de-maand.  

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

2 reacties op Nadia Plesner

  1. Pingback: Living Out Loud | Katrien Ruitenburg

  2. Pingback: Kunstassen | Katrien Ruitenburg

Geef een reactie

